415   میلیون نفر دیابتی در حال حاضر در جهان وجود دارد

 فدراسیون بین المللی دیابت دوازدهم نوامبر2015، هفتمین اطلس دیابت را منتشر کرد. در این اطلس آمده است:در حال حاضر در سطح جهانی، 415 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند، به عبارت دیگر از هر یازده بزرگسال یک نفر به دیابت مبتلا می باشد، در سال 1985 که تنها 30 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا بودند، یک نفر از هر160 نفر به این بیماری مبتلا بود. دانشمندان پیش بینی کرده اند که  تا سال 2040، آمار افراد مبتلا به دیابت می تواند به 642 میلیون نفر افزایش یابد.

سایر یافته های کلیدی که در این اطلس منتشر شده است، عبارتند از:

·        یک نفر از هر دو فرد بزرگسال (46.5٪) از ابتلا خود به دیابت بی اطلاع می باشد، این موضوع بر اهمیت انجام غربالگری بهتر برای تشخیص زودهنگام و شروع درمان سریع تر تاکید دارد .

·        دیابت 673بیلیون دلار در جهانهزینه داشته است - که 12 درصد از هزینه های سلامت جهانی را شامل می شود، این هزینه ی هنگفت بر نیاز فوری به تلاش های پیشگیرانه ی بیشتر، تاکید دارد.

·        درهر شش ثانیه یک شخص بعلت دیابت جان خود را از دست می دهد (5.0 میلیون مرگ و میر در سال)، در حال حاضر دیابت بیش ازHIV، سل و مالاریا در سال، قربانی می گیرد.

·        542 هزار کودکان (0 تا14 سال) مبتلا به دیابت نوع 1 هستند، 86 هزار مورد جدید در هر سال به تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می شود.

·         دیابت حاملگی یکی از هر هفت (یا 16درصد) تولد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.آمار دیابت حاملگی به اطلس امسال افزوده شده است که بر اهمیت توجه به دیابت حاملگی به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی تاکید دارد.

برای اطلاع از سایر یافته، به آدرس  diabetesatlas.orgمراجعه کنید و یا به نتایج کامل "کنگره جهانی دیابت در ونکوور" مراجعه نمایید.

منبع:

http://diatribe.org/415-million-people-now-have-diabetes-globally